LEKPLATSGROSSISTEN.SE

• Pressrelease
  • Om Lekplatsgrossisten.se
  • Våra produkter

"Genom att slopa alla mellanhänder ska vi erbjuda bästa priser i Sverige"

Tillgänglighetsanpassat

Skicka till kollega

Känner du någon som kan vara intresserad av detta nyhetsbrev? Vidarebefordra gärna!

Ring oss direkt!. Tel: 0734- 221803

Maila oss på:
info@lekpatsgrossisten.se
order@lekplatsgrossisten.se

Besök oss på:
www.lekplatsgrossisten.se

Sverige har ett nytt Lekplatsbolag
-> Lekplatsgrossisten.se

Pressrelease Mars 2013

Sverige har ett nytt bolag som erbjuder produkter för lek och parkbranschen. Du hittar det på Lekplatsgrossisten.se!

Lekplatsgrossisten.se ägs och drivs av KPLN Design AB som är ett helägt svenskt bolag. KPLN blev snabbt kända med sin egentillverkade serie av tillgänglighetsanpassade produkter för lekplatser, parker och annan yttre miljö.

”Vi fick en otroligt snabb och positiv respons av en mängd kunder och kunde bygga relationer i hela Sverige. Samtidigt hade vi våra praktiska erfarenheter från lekplatsbranschen varför det blev naturligt att utveckla oss i ett vidare steg", berättar Kristian Gustafsson, VD.

Lekplatsgrossisten.se har ett stort utbud av basprodukter inom lekplatsområdet och kommer med massor av nyheter till våren. Närmast kommer nyheter med ännu större fokus på form och design där vi kommer att hitta temaprodukter
för hav, årstiderna och piratland.

Besök Sveriges nya lekplatsbolag på:

www.lekplatsgrossisten.se

Om Lekplatsgrossisten.se

Lekplatsgrossisten.se ägs och drivs av KPLN Design AB. De flesta känner till oss från vår egentillverkade serie av tillgänglighetsanpassade möbler. En serie produkter med unik design som skapar Gemenskap för ALLA människor oavsett funktionsnedsättning. KPLN Design har haft en snabb tillväxt inom detta område och de flesta inom parkbranschen känner säkert till oss. Vi har själva haft dagliga kontakter med människorna i branschen, från norr till söder i hela vårt land.

Vidare är vi ett helsvenskt företag bildat av ett antal olika personer med bakgrunder inom snickeri, park, skola och äldreomsorg. Att vara ett helsvenskt företag menar vi inte bara med att vi ägare finns i Sverige operativt utan också att 100% av vår beskattning görs här hemma - i Sverige! På så sätt är vi stolta med att vi bidrar till att skapa jobb och tillväxt.

Lekplatsgrossisten.se är skapat för att erbjuda ett bredare sortiment av produkter för lekplatsen och annan yttre miljö. Vi erbjuder kvalitativa och säkerhetsklassade produkter till, vad vi  hoppas, är marknadens bästa pris genom att minimera leden mellan tillverkare och dig som kund. Vårt sortiment utökas kontinuerligt och du kommer att finna produkter från den enskilda entreprenören i Sverige till större kända varumärken som du som kund är van vid att införskaffa.

Produkter

Vi använder oss av färgglada designlösningar i olika nyanser och material som passar vårt nordiska klimatförhållande. I vårt produkturval finns de klassiska produkterna så som klätterställningar, rutschbanor, gungor, fjädergungor, lekhus, motorikbanor, sandlådor med mera. I vårt sortiment ingår också nischade produkter som är tillgänglighetsanpassade enligt myndigheternas krav på tillgänglighet. Vidare lanseras under våren 2013 ett större sortiment med ännu större fokus på form och design.

Vi tror på barnens utveckling genom lek och motion. Våra nyckelord är kvalitet, säkerhet och gemenskap!

Besök oss på www.Lekplatsgrossisten.se.

Lekplatsgrossisten.se och KPLN Design AB — Tempelvägen 27, 330 23, Hasslö.

www.lekplatsgrossisten.se | info@lekplatsgrossisten.se | Tel 0734 - 221803

Tillbaka till Nyhetsarkivet